Geoblog.pl    Lilkaa    Podróże    Kenia 2008 - wycieczka pod hasłem Hakuna Matata    Mombasa

Mombasa

Kenia
Kenia, Mombasa

Mombasa to drugie co do wielkości miasto w Kenii. Aby dojechać do niej z Diani Beach, należy przetransportować się promem, ponieważ większość miasta leży na koralowej wyspie. Przejażdżka promem trwa około 30 min. Dla pieszych transport jest darmowy, samochody i ciężarówki muszą uiścić opłatę.
Największą atrakcją turystyczną Mombasy jest jej 17 wieczny portugalski Fort Jesus. Obiekt jest otwarty codziennie od 8:30 do 18:30. Bilet wstępu kosztuje około 200 KSH.
Kolejnym obowiązkowym przestankiem w Mombasie jest Akamba - fabryka rzemiosła. "Fabryka" to wielki plac, gdzie każdy rzemieślnik posiada swoje miejsce pracy, podobne do straganu. Można pospacerować wśród tych straganików, porozmawiać z pracownikami. Są bardzo mili, chętnie odpowiadają na wszystkie pytania oraz pozują do zdjęć. Nie nagabują. Proszą jednak, żeby zapamiętać ich numer, ponieważ przy wyjściu przechodzi się przez wielki sklep. Tysiące przedmiotów z drewna i kamienia sygnowane są numerami wykonawców. Zarabiają dopiero wtedy, gdy ktoś kupi ich przedmiot.
Warto zrobić tam zakupy, ceny są atrakcyjne, nie trzeba się targować.
I tak, za 600 KSH zakupiłam piękną, drewnianą misę, za około 300- 400 KSH figurki afrykańskich zwierząt. Była również biżuteria, maski, dzidy, talerze, grzebienie i cała masa pięknych przedmiotów.
Pojechaliśmy również na targ warzywny. Warto zobaczyć zatłoczony bazar z egzotycznymi owocami, warzywami. Można za nieduże pieniądze zakupić przyprawy, które w Polsce nie są już takie tanie.